صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
وبلاگ دانشجویان کارشناسیIT جهاد دانشگاهی
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,



امکان تغییر رنگ طلا، در تکنیک ابداعی محققان انگلیس با ایجاد الگوهای برجسته بر روی سطح فلزات که روش جذب یا انعکاس نور را تغییر می دهد، فراهم شد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فناوری تغییر رنگ طلا توسط تیم نانوفوتونیک و متامواد در دانشگاه ساوت هامپتون انگلیس به سرپرستی پروفسور «نیکولای ژلودف» توسعه یافته است که برخلاف فرآیندهایی مانند آندایزینگ (anodizing) که در آن فیلم های رنگی به سطح فلزات اضافه می شوند، با ایجاد الگوهای برجسته یا فاصله دار بر سطح طلا، باعث تغییر رنگ کامل فلز می شود.

پروفسور «ژلودف» تأکید می کند: رنگ اشیاء مختلف در اطراف ما بستگی به نحوه برخورد نور با آن جسم دارد، بطور مثال یک شیء که نور قرمز را منعکس، اما طول موج های دیگری را جذب می کند، در چشم انسان قرمز دیده می شود.

در این روش با ایجاد الگوهای برجسته بر سطح فلز، امکان تغییر رنگ طلا به سبز، قرمز و دیگر رنگ ها فراهم می شود؛ شکل، ارتفاع و عمق این الگوها، تعیین کننده رفتار نور در هنگام برخورد با فلز و در نهایت تولید رنگ جدید است.

این فناوری کاربردهای گسترده ای در صنعت طلاسازی داشته و می تواند برای فلزات دیگر مانند نقره و آلومینیوم نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین امکان طراحی اسکناس هایی با حداقل امکان جعل با کمک این تکنیک وجود دارد.

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,





رصدخانه اشعه ایکس «چاندرا» ناسا تصاویری از ستارگان در حال مرگ در همسایگی خورشید با جزئیات بی سابقه ای منتشر کرده است که نخستین مطالعه اصلی در این حوزه محسوب می شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سحابی سیاره ای یک ستاره درحال مرگ است که لایه های بیرونی اش فروریخته است؛ این سحابی زمانی شکل می گیرد که یک ستاره شبه خورشید از تمامی هیدروژن درون هسته خود استفاده کرده و به یک غول سرخ با شعاع بسیار بزرگ تبدیل می شود.

در نخستین بررسی سیستماتیک سحابی های سیاره ای با استفاده از اشعه ایکس، تصاویر حیرت انگیزی از چهار ستاره در حال مرگ توسط رصدخانه اشعه ایکس چاندرا ناسا تهیه شده است.

این تصاویر بخشی از برنامه بررسی 21 سحابی سیاره ای در فاصله پنج هزار سال نوری با زمین محسوب می شود.

تیم تحقیقاتی موسسه تکنولوژی روچستر به سرپرستی «جوئل کاستنر» در سال 2011 میلادی برنده یک دوره تحقیقاتی هفت روزه در رصدخانه چاندرا برای بررسی و عکسبرداری از سحابی های سیاره ای شد و با توجه به موفقیت های بدست آمده، این تیم برنده یک دوره مطالعاتی هشت روزه دیگر در این رصدخانه شده است.

این تصاویر با جزئیات بسیار دقیق، سحابی های سیاره ای NGC 6543 معروف به چشم گربه، NGC 7662، NGC 7009 و NGC 6826 دیده می شوند؛ اشکال متفاوت آنها ناشی از بادهای پر سرعت هسته ستاره در حال مرگ است.





ادامه مطلب...
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,



یک پژوهشگر مهندسی مخابرات موفق به ساخت دستگاه لنکستر و سرور Live IPTV شد که با اتصال آن به شبکه رایانه یی می توان سرویس های مختلف تلویزیونی را دریافت کرد.

حسن میرزایی، دانش آموخته کارشناسی مخابرات از دانشگاه علم و صنعت و مجری این طرح در گفت وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با اتصال یک آنتن تلویزیونی معمولی (و یا کابل متصل به ال ان بی) به دستگاه و اتصال آن به شبکه رایانه یی، تمامی رایانه های متصل به شبکه می توانند از سرویس های تلویزیونی مختلف استفاده کنند.

وی درباره ی کاربردهای این سیستم گفت: این سیستم به عنوان DVB server در سرویس IGMP IPTV و یا سرویس بروکست IPTV، برای تمامی مراکزی که نیاز به دسترسی به پخش زنده تلویزیونی دارند مانند خبرگزاری ها، روزنامه ها و دفاتر خبری و تمامی مراکزی که در آن بستر شبکه فراهم می باشد مثل سایت ها و کتابخانه ها و همچنین مراکزی مثل پاساژها و مجتمع های مسکونی که امکان دسترسی به سیگنال های تلویزیونی ندارند - در نقش جایگزین آنتن مرکزی - قابل استفاده است و همچنین از آن می توان به عنوان یک سیستم آنالیز و مونیتورینگ صنعتی و حرفه یی در مراکز رله تلویزیونی استفاده کرد.

میرزایی در خصوص ویژگی های این سیستم گفت: در سیستم های ارائه شده هیچ گونه عمل کدینگی صورت نمی گیرد و سیستم مستقیما داده های سرویس ها را از پاکت های DVB استخراج کرده و آنها را مجددا در قالب مناسب ارسال روی شبکه های رایانه یی ارسال می کند؛ بنابراین سرویس ها با کیفیت اولیه و بدون افت در اختیار بیننده قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارسال تمامی سرویس های موجود در هر استریم یک دستگاه کافی است به عنوان مثال برای ارسال هم زمان شبکه های یک تا پنج، خبر، آموزش، قرآن و رادیوها در تهران، یک سیستم DTD-202 لنکستر مبتنی بر DVB-T کافی است. خروجی سیستم کاملا استاندارد است و در سمت گیرنده برای تماشای برنامه ها می توان از نرم افزارهای مختلف مانند VLC، DVB viewer و یا IPTV SET- TOP – BOX استفاده کرد.

میرزایی تصریح کرد: ستینگ مختلف و همچنین مونیتورینگ سیستم توسط نرم افزار تحت PC فراهم شده وسیستم ها کاملا صنعتی و مبتنی تراشه های DSP و تراشه های منطقی ساخته شده اند.

گفتنی است، IPTV (تلویزیون پروتکل اینترنت) سیستمی است که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت برروی یک زیر ساخت شبکه خدمات تلویزیون دیجیتال ارائه می شود که این خدمات می تواند توسط یک اتصال پهنای باند وسیع در اختیار کاربر قرار گیرد. IPTV هم تصاویر تلویزیونی زنده ( چند رسانه یی) و هم تصاویر تلویزیونی ذخیره شده (بر اساس تقاضای افراد) یا VOD را پخش می کند.

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
محققان دریافته‌اند که فناوری‌های نوینی که در اختیار عموم خانواده‌ها قرار گرفته به آنها امکان می‌دهد تا بتوانند در هر یک روز 43 ساعت کار مفید داشته باشند.
نتایج یک مطالعه بین‌المللی حاکی از آن است که دستاوردهای نوین فناوری امروزه به‌قدری بین مردم نفوذ کرده‌اند که خانواده‌ها برای انجام همه کارهای خود در طول روز با کمبود زمان مواجه می‌شوند.
محققان دریافته‌اند که فناوری‌های نوینی که در اختیار عموم خانواده‌ها قرار گرفته به آنها امکان می‌دهد تا بتوانند در هر یک روز 43 ساعت کار مفید داشته باشند.

مطالعات حاضر توسط شرکت یاهو و شرکت رسانه‌ای OMD انجام شده و میزان استفاده کاربران از اینترنت، تلفن، سرویس‌های ارسال پیام کوتاه، رادیو و تلویزیون در زمان کاری را مورد بررسی قرار داده است.

طبق اطلاعات مندرج در این گزارش، کارشناسان در این پژوهش چهار هزار و 700 فرد بزرگسال از 16 کشور مختلف دنیا که شامل آمریکا، آرژانتین و تایوان هم می‌شده را بررسی کردند.

مایک هس(Mike Hess) مدیر بخش تولیدات بین‌المللی شرکت OMD گفت: «زمانی که مردم در حال استفاده از اینترنت هستند، به طور همزمان دو یا سه کار دیگر را نیز انجام می‌دهند که این کارها شامل تماشا کردن تلویزیون و صحبت کردن با تلفن می‌شود.»

به طور میانگین هر خانواده در طول روز 6/3 ساعت را به کار با اینترنت، 5/2 ساعت را به تماشای تلویزیون و یک ساعت را به کار با سرویس‌های ارسال و دریافت‌ پیام‌های نوشتاری می‌پردازند.

در این میان گفته شده که تنها زمان کوتاهی به انجام بازی‌های کامپیوتری، گوش دادن به رادیو و کار با دستگاه‌های دیجیتالی پخش موسیقی، خواندن روزنامه، به‌روز کردن وبلاگ و انجام کارهای منزل اختصاص میابد.

در کشور آمریکا خانواده‌ها به طور میانگین از 12 فناوری مختلف در منزل خود استفاده می‌کنند که بیشتر آنها به نوعی رسانه محسوب می‌شوند.

در این مطالعات مشخص شده که 70 درصد افراد براین باورند که فناوری به ‌آنها کمک می‌کند تا در هر شرایطی برای دیگر اعضای خانواده قابل دسترس باشند.
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
مفهوم lifebook به معنی ادغام چند دستکاه قابل حمل به صورت یک پارچه وتبدیل آنها به یک کامپیوتر است که شرکت فوجیتسو (fujitsu) مثل تمام زمینه های دیگر از پیشگامان این طرح نیز بوده و لپ تاپی با این ویژگی عرضه کرده است.
 
این لپ تاپ که مبنی بر قالبی است که قطعاتی مثل کی بورد ، صفحه لمسی، DVD، باطری و … به صورت مجزا در آن جا می خورد به عنوان یک رابط شبکه های اجتماعی عمل می کند و سپس با جدا کردن هر قطعه شما یک وسیله جدا خواهید داشت که به تنهایی کاربرد خاص خود را دارد. به طور مثال قطعه ای در این لپ تاپ استفاده شده که از نظر سخت افزاری برای این لپ تاپ صفحه لمسی و مودم می باشد که شما میتونید اونو جدا کنید و به عنوان تلفن همراه استفاده کنید.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند. مطابق گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند. 

 

به گفته این دانشمندان در حالت معمولی سطح بیرونی حباب صابونی قادر به انعکاس نور‌ها و تصاویر نیست. آنها برای حل این مشکل سطح بیرونی حباب‌های صابون را در معرض امواج مافوق صوتی قرار دادند که از چند بلندگو پخش می‌شد. 

 

امواج مافوق صوت، تنیدگی متراکم غشای بیرونی حباب را کاهش می‌دهد و بافت ماتی به آن می‌بخشد که قابلیت انعکاس نور و تصاویر را داراست. مشکل دیگر استفاده از حباب صابون به عنوان صفحه نمایش، شکنندگی و نازک بودن آن است و ممکن است با تاثیر کوچک‌ترین محرکی بترکد.

 

دانشمندان ژاپنی برای جلوگیری از ترکیدن حباب صابون ترکیب شیمیایی جدیدی ساختند که استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. این ترکیب از شکر، گلیسیرین، صابون، آب، شیر و روکنشگرهای شیمیایی به دست آمده است.

 

استفاده از این ترکیب استحکام و انعطاف‌پذیری حباب را تا حدی افزایش می‌دهد که حتی با فرو بردن انگشت نمی‌توان آن را ترکاند. دانشمندان متوجه شدند که با تغییر بسامد امواج صوتی می‌توانند قابلیت بازتابی حباب صابون و در نتیجه شفافیت تصویر پخش شده بر روی آن را به نحو دلخواه تغییر دهند. دستیابی به این قابلیت از این جهت مهم است که صفحه نمایش‌های مدرن امروزی هیچکدام چنین قابلیتی ندارند.

 

 

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر از آمپول می ترسید، فناوری جدید یک تیم از دانشگاه ام آی تی احتمالا خبر خوشحال کننده ای است. سال ها است که تیم های تحقیقاتی مختلفی بر روی ساخت یک جایگزین برای تزریق های فعلی کار می کنند و نمونه های مختلفی نیز تا اینجا ساخته شده. اما شاید این یکی مدلی باشد که باید منتظر فراگیر شدن اش باشیم.

 

بخش مهندسی مکانیک این دانشگاه، دستگاهی ساخته که دارو را از طریق جت به درون بافت تزریق می کند و نیازی به استفاده از سوزن نیست. این دستگاه با استفاده از فشار، تزریق را انجام می دهد و از آنجایی که قطر مورد نیاز برای تزریق بسیار کمتر از سوزن و در واقع به اندازه نیش یک پشه است، شما چیزی احساس نمی کنید.

 

آنها می گویند این دستگاه آنقدر سریع و دقیق عمل می کند که می توان دارو را به شکل پودر با آن تزریق کرد و می توان تزریق درون چشم و گوش میانی را هم با آن انجام داد. یکی از کاربردهای مهم این دستگاه برای بیماران دیابتی است که بسیاری از آنها نیاز به تزریق های روزانه دارند. و البته کسانی هم که از سوزن وحشت دارند از به بازار آمدن این محصول خوشحال خواهند شد. 

 

 

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,

مريخ نورد ناسا بر روي مريخ

 



ادامه مطلب...
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی شنبه 19 اسفند 1391برچسب:,
 

 

بررسی فناوری های جدید در کنفرانس جهانی موبایل MWC۲۰۱۳ از تلفن ضد آب تا پرینت

سه بعدی

سخت افزار - امسال در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا، شاهد عرضه برخی فناوری های نوین برای گوشی های هوشمند و تبلت بودیم که کنترل از راه دور شدن گوشی برای خانه ها و گوشی های ضد آب از جمله آنها بودند.

در واقع کنفرانس امسال فقط برای نشان دادن محصولات جدید نبود، (چیزی که همه ساله در MWC شاهد آن بوده ایم) بلکه فناوری های تازه با استفاده از ابزارهایی مانند گوشی های هوشمند جلب توجه می نمود و کنفرانس گرایشات جدید تکنولوژیکی را نیز به بحث و بررسی علاقمندان و متخصصان قرار داد.
در اینجا 6 فناوری و گرایش جدیدی که در کنفرانس مطرح شده را با هم بررسی می کنیم:
 

.



ادامه مطلب...
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,

دریافت تصویر در ادامه مطلب

 

توجه!!!!!!!!!

باید برای دریافت save as image را بزنید.

 



ادامه مطلب...
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,

دریافت تصویر در ادامه مطلب

 

توجه!!!!!!

برای دریافت باید گزینه save as image را بزنید



ادامه مطلب...
آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی 15 اسفند 1391برچسب:,

ايتنا - این پرادای جدید سومین همکاری بین LG و PRADA است که بعد از موفقیت‌های حاصل از دو گوشی پرادای ال جی ۱.۰ و ۲.۰ وارد بازار شده است.

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی 15 اسفند 1391برچسب:,
سامسونگ جديدترين سيستم‌های نمايش خانگی خود را رونمایی کرد. سيستم‌های نمايش خانگی يا Home Theatre In a Box که به اختصار HTIB خوانده می‌شوند با هدف افزايش کيفيت پخش محتوای چندرسانه‌ای در خانه طراحی و ساخته شده‌اند.

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی 15 اسفند 1391برچسب:,

در یکی از عجیب‌ترین کلاهبرداری های اینترنتی، یک جوان بیکار مصری، مته دکل حفاری نفت کشور کویت را به یک پزشک فروخت!

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی 15 اسفند 1391برچسب:,
شریه عصر شبکه - اگر اين روزها براي خريد يك مدياپلير سري به بازار ابزارهاي كامپيوتري زده باشيد با گزينه‎‏هاي مختلفي از شركت‏‎هاي توليدكننده، ويژگي‏‎ها و طراحي‎‏هاي مختلف روبرو شده‎‏ايد. يكي از مشكلاتي كه كاربران در انتخاب اين ابزارها دارند مواجه شدن با برخي عبارت‏‎هاي تجاري است كه روي بسته‎‏بندي اين ابزارها درج مي‏‎شود...

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی 15 اسفند 1391برچسب:,
نشریه عصر شبکه - امروزه تمايل افراد در استفاده از ابزارهاي شبكه‎‏سازي روز به روز در حال افزايش است و در اين ميان شبكه‎‏هاي بي‏سيم به دليل ويژگي‏‎هاي متعددي كه دارند بيشتر مورد توجه قرار مي‏‎گيرند...

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی 15 اسفند 1391برچسب:,

نوکیا Asha ۳۰۳ به مروگر نوکیا بر پایه Cloud مجهز است.وکیا Asha ۳۰۳ به طور رسمی با گارانتی نوکیا وارد بازار ایران شد.نوکیا Asha ۳۰۳ از مواد عالی و قسمت‌های فلزیطراحی شده است.این گوشی صفحه‌نمایش ۲.۶ اینچ لمسی خازنی را با یک صفحه‌کلید QWERTYکه کیفیتی عالی دارد تلفیق می‌کند.

آقايان اسماعیلی-کمالی-قربانی 15 اسفند 1391برچسب:,
Fraunhofer Institute در المان به يك روياي ديرينه يعني كنترل كامپيوتر با فكر و مغز را تحقق بخشيد.
اين برنامه كه مورد ازمايش واقع شده به معلولين امكان ميدهد تا افكارشان را به صورت متن روي كامپيوتر بنويسند.
براي اينكار از كلاهي مخصوص كه مجهز به گيرنده هايي ميباشد كه همان حجمي را كه الكترو انسفلوگرام دارد را دارا ميباشد.
يك نرم افزار, بيست دقيقه اموزش و صد و پنجاه حركت ازمايشي براي اشنايي و بكار بردن ان لازم است.
با فكر حركت يك بازو كاربر قادر خواهد بود كه موش را روي صفحه كامپيوتر حركت داده و به اين صورت با كامپيوتر كار كند.
محققين الماني اميدوارند كه با توسعه و تجاري كردن ورژني از ان براي افراد فلج يا افرادي كه فاقد دست ميباشند به انان امكان كار كردن روي كامپيوتر را بدهند.
اين روش ميتواند براي ناشرين بازيها نيز مورد توجه قرار گيرد.
اما ميبايست كلاه را طوري ساخت كه گيرنده هاي موجود در ان در تماس مستقيم با موها نباشند

اسلایدر

itroom.loxblog.com/member.php